28 března 2019

Víkend 28.-30.března

Něco je ve vzduchu, a to něco je jisté uvolnění našich toulajících se myšlenek a napřímení pozornosti zase směrem dopředu, do budoucnosti. Merkur se pomalinku rozbíhá zase dopředu a období zmatků, nedorozumění pomalinku polevuje. Říkám pomalinku, protože se nám Merkur stále pohybuje v Rybách blízko Neptunu...a než se to rozvolní úplně, bude to ještě chvíli trvat.
Tím druhým a zásadnějším vlivem, je Pluto a Dračí ohon v Kozorohu. Je to aspekt, který se těžko popisuje. Celosvětově se probouzejí určité reminiscence na nejrůznější společenské režimy, zejména totalitního rázu, připomíná se nám jakási pokřivená minulost, kde je přítomna všeprostupující manipulující moc. Tuto moc ale nelze tak jednoduše personifikovat, ani se nedá říci jednoznačně, že generuje nějaký konkrétní a jednoznačný totalitní režim. Spíš je to něco poměrně neurčitého, co se nedá tak jednoduše definovat. Dnes to všechno navíc bereme hrozně černobíle. Co je každopádně zajímavé, je to, že tato manipulativní moc je spojena se současnou vládnoucí oligarchií. Takto je momentálně postavená společnost, vládnoucí třída. Vidíme tu Římskou říši krátký čas před zánikem...a nedochází nám, že ti Římané, to jsme my.
Přemýšlet, jestli je tou totalitou Trump, Putin, Babiš nebo EU, je zbytečné, tato energie se totiž nedá tak úplně personifikovat. Spíš bych řekl, že se jedná o jakési pole. Já osobně to vidím hlavně v diktátu politické korektnosti, o to, že dnes již opět máme názory, které jsou nepřijatelné, které není dobré říkat na veřejnosti, které jsou v mainstreamových médiích cenzurovány.
Je to jakýsi program, který nás udržuje ve výchozím stavu a popsal bych ho asi jako "my nezmůžeme nic, my jsme malí pánové, někdo je mocnější, než my, nedá se to změnit". Tato moc je přitom paradoxně velmi křehká a stačilo by fakt málo. Vyhrát se nad ní ale nedá bojem, Jen uvědoměním. Uvědoměním si toho, že jsem to jen já, kdo může získat nebo se vzdát své moci, že jsem to jen já, kdo onu moc může delegovat na někoho druhého. A že jsem to jen já, kdo může uvěřit v to, že žádnou moc nemám, zatímco někdo jiný ano.
Toto téma by si zasloužilo podrobnější rozbor, ale pro dnešek to stačí. Možná se k tomu ještě vrátím. Případně je zde prostor pro diskuzi...
Mějte hezké jarní dny!

Žádné komentáře:

Okomentovat